Friday, December 12, 2008

DIFFERENCES BETWEEN YOU AND YOUR BOSS

When you take a long time, you're slow.
When your boss takes a long time, he's thorough.

When you don't do it, you're lazy.
When your boss doesn't do it, he's too busy.

When you make a mistake, you're an idiot.
When your boss makes a mistake, he's only human.

When doing something without being told, you're overstepping your authority.
When your boss does the same thing, that's initiative.

When you take a stand, you're being pig-headed.
When your boss does it, he's being firm.

When you overlooked a rule of ettiquette, you're being rude.
When your boss skips a few rules, he's being original.

When you please your boss, you're arse-creeping.
When your boss pleases his boss, he's being co-operative.

When you're out of the office, you're wandering around.
When your boss is out of the office, he's on business.

When you're on a day off sick, you're always sick.
When your boss has a day off sick, he must be very ill.

When you apply for leave, you must be going for an interview.
When your boss applies for leave, it's because he's overworked.


我與上司的差別


當我花多一點時間──我是遲鈍
當我的上司花多一點時間──他是謹慎

當我不想做事──我是懶惰
當我的上司不想做事──他是太忙

當我自發做不是交辦的事情──我是越界
換我上司做同樣的事──他是創新

當我忽視小禮節──我是粗魯
換我上司忽視──他是大方不拘小節

當我配合上司──我是拍馬屁
換我上司討好他的上司──他是配合

當我開會時發言──我是多嘴
換我上司發言──他是發表高見

當我堅持立場──我是頑固
換我上司採取同樣的立場──他是有原則

當我努力上進──我是愛表現
我上司有同樣的表現──他是勤勞打拼

當我精神奕奕──我是裝模作樣
換我上司有同樣的表現──他是渾身是勁

當我化妝扮靚──故意引人注意
當我的上司化妝扮靚──內外兼備
換我上司發言──他是發表高見

當我堅持立場──我是頑固
換我上司採取同樣的立場──他是有原則

當我努力上進──我是愛表現
當我精神奕奕──我是裝模作樣
換我上司有同樣的表現──他是渾身是勁

當我化妝扮靚──故意引人注意
當我的上司化妝扮靚──內外兼備






No comments: